Tuesday 6 September 2011

Csapó 1

Hyderabad-ban van egy filmstúdió, a Ramoji Film City. Azt mondják, hogy olyan, mint Hollywood csak kisebb. Bollywood után (ami Mumbai közelében van) a második legnagyobb filmgyártó központ Indiában.
Múlt héten látogattuk meg a helyet, és nagyon nem azt láttam, amire számítottam. Szerencsére pozitívan csalódtam :) Elég nagy területen fekszik el a stúdió és kellett az a 6 óra, amit ott töltöttünk.
Elsőként azt néztük meg, hogyan készítenek el (illetve régen készítettek, mert gyanítom vannak modernebb technikák az ott látottaknál) egy filmet az alapoktól. Beültettek egy nőt egy hintóba egy ostorral és úgy kellet csinálnia, mintha hajtaná a lovakat. Egy férfinek pedig a hintó oldalán kellett állnia és a hintót emelgetni, mintha az menne. Ezt felvették kamerára (persze a férfi nélkül), utána pedig ezt rárakták egy kivetítőre, ahol a háttérben már voltak más lovasok, akik üldözték a nőt. Elég primitív volt persze, de jól átjött, amit meg akartak mutatni. A következő teremben gyerekeket hívtak ki, akik különböző eszközöket használtak az effektekhez meg a hangokhoz. Volt, aki az esőt, volt aki a villámlást, volt aki a szekér hangját "alkotta" meg egyszerű dolgokból, amik már ki voltak készítve. Utána ezt is beillesztették a videóba, és így lett is egy rövid fél perces film néma zenei aláfestéssel :)
Utána elmentünk a "vidámpark" részbe, nyomtunk egy dodzsemet, meg felültem az egyik munkatársammal egy ilyenre, aminek nem tudom a magyar nevét. Hát amikor körbeforgott, akkor azt hittem szétmegy a fejem, de nagyon király volt meg amúgy is jó néha egy kis adrenalin :)
Ezután jött talán a legérdekesebb rész. Egy kis busz körbevitt minket a parkban és megmutatták, milyen helyeken forgatnak. Tulajdonképp úgy kell elképzelni ezt a helyet, mint egy falu, ahol az épületek és a kertek india látványosságainak kicsinyített mása műanyagból. Volt itt Taj Mahal, Golden Temple, ahol előtte voltunk, kertek, barlangok, minden. Ezek közül néhány helyre be is lehetett menni. A legviccesebb, hogy egy épület különböző oldalai más épületként funkcionálnak. A reptér másik oldala kórház volt, a harmadik egy templom, a negyedik meg valami átlagos indiai lakóház. Nagyon érdekes volt, főleg, hogy előtte sosem láttam ilyet. Eddig talán ez a hely tetszett a legjobban itt Indiában.ű

Ami miatt pedig elkezdtem írni a mai bejegyzést, az az, hogy mától hivatalosan is filmsztár lettem. :) Itt ugyanis keresik a fehér embert a forgatásokhoz. Már jó néhány hete megtaláltuk egymást a sráccal, aki szervezi az embereket, de csak ma volt az első bevetés. 14-en mentünk, ennek a fele tadzsikisztáni volt :) Reggel 7-kor indultunk, a forgatás egy négycsillagos hotelben volt. Azt tudtam, hogy adnak kaját, de én hülye naiv azt hittem, majd a hotelben kapunk valami svédasztalt, de nem. A hotel előtt volt a menza, a koszt pedig a szokásos indiai koszt vele, ami persze iszonyatosan erős :) A reggeli után vártunk 2 órát, amire hívtak minket.
A jelenet: turisták vagyunk, és bort kóstolunk, a főszereplő nő pedig a hostesslány. A bor szőlőlé volt :( De finom volt legalább. Ez eltartott kb. 20-30 percig, utána ebéd, megint kb. 2 óra várakozás, aztán felültettek minket egy buszra, és volt kb. 5 másodperc, amit felvettek kívülről, miközben megy a busz.
Ezután volt egy jelenetem, ahol meg kellett védenem a fent említett főszereplőnőt a főszereplőtől. Jelenet: szállunk föl a buszra, én már felszálltam, a főszereplőnő épp akart volna jönni utanám, amikor a főszereplő megfogta a kezét és heves vitába kezdtek. Ekkor nekem közbe kellett lépném, és megkérdezni a lánytól, hogy "Excuse me, is he bothering you?" :D Ő mondta, hogy nem, minden rendben, és felszállt ő is és a busz elindult. Utána volt még egy jelenet, szintén a buszon ültünk, ekkor egyébként már mindenki tényleg aludt, és azt vették fel, hogy tolat a busz :)
Bár baromi unalmas volt néha a várakozás, de összességében azért jól éreztem magam :) Állítólag lesz majd itt a mozikban fél év múlva, de a címét nem tudták megmondani még :D De majd utánajárok!

1 comment:

  1. Ragibácsi!

    írd csak szorgalmasan tovább, ezek nagyon jók eddig, az, hogy irigyellek, nem is szó :)
    a filmezéshez olvasd el a tokaji zsolt-szólítsatok brad pittnek c. klasszikust, ő is sztár lett, csak kínában! példának jó lesz :)
    hajráhajrá
    dr.Dani

    ReplyDelete