Thursday 1 September 2011

Kirándulások I. - Goa

Mivel munkám nem nagyon van, az első hónapban két helyre is elutaztam. Az egyik Goa, India legnagyobb túristaparadicsoma, a másik pedig a Himalaya :) Egy részben terveztem megírni, de Goaról is annyi lett, hogy két bejegyzést is rászánok.

Mivel augusztus 15.-e a Függetlenség Napja itt Indiában, ez a nap szabadnap, és mivel hétfő, így lett egy hosszú hétvégénk. Plusz még kikértük a pénteket is, így csütörtök este el tudtunk indulni. Úgy volt, hogy négyen megyünk, Taisa, a brazil lány, (a munkatársam); Himanshu - indiai; Ehsan - iráni és én. Csütörtök délutánra azonban kiderült, hogy még jön 4 ember. Végül úgy alakult, hogy 2-en mentek busszal, 6an meg egy ilyen típusú kocsival :) Én elől ültem, úgyhogy végülis nem volt rossz dolgom. :) 16 óra zötykölődés után megérkeztünk végül Goa-ba, ami egyébként kb. 750 km.
Goa egy állam, ahol valamiért nincsenek, vagy sokkal kisebbek az adók, mint India többi államában, így elég olcsó minden. Az állam egy kisebb (kb. 2000m) hegylánccal van elhatárolva Indiától, aminek gyönyörű a természete. Egész India elég zöld jelenleg a monszun miatt, de Goa különösen szép a trópusi éghajlatával. Rengeteg pálmafa, a hegyekben esőerdőszerű erdők, na szóval szép.
Első nap Panjabi-ban szálltunk meg, ami Goa állam fővárosa, kb. 25 km-re van az Arab - Tengertől (Indiai Óceán). A szoba jó volt, volt benne légkondi, és tiszta volt, ami bizony nagy szó Indiában :) Megkajáltunk, ettem valami tengeri halat, ami nem volt igazán finom, de legalább jó drága. (legalábbis India pénzben, egyébként kb. 1300 Ft-ot fizetttem). Este aztán lementünk a partra, 8-an a fent említett Suziki csodában :) Itt azért elég nagy tömeg volt, annak ellenére, hogy július-szeptemberi időszak nem szezon a monszun miatt. Abból is látszik, hogy Goa más, mint a többi állam, mivel itt a bulikat nem zárják be 1-kor, hanem normálisan eltartott 4-5ig. Meg egyébként itt engedélyezett egyedül a kaszinójáték is. Goa úgymond a Nyugati kultúra képviselője Indiában.

Másnap lementünk a partra és ott kerestünk szállást. A lányok viszont nem igazán érezték magukat jól, ezért nekik és az iráni srácnak (mivel ő a sofőr) azzal telt a fél napja, hogy jegyet keressenek hazára. Ahelyett, hogy bementek volna egy utazási irodába jegyet venni, elmentek valami városba, ami 30km-re volt, hogy vonatjegyet találjanak, ami persze Indiában lehetetlen a vonat indulása előtt néhány órával. A vége az lett, hogy buszjegyet vettek egy utazási irodában, csak épp elment rá fél nap... Szóval mindenki elég ingerült volt, így 5en hazamentek (egyébként sem tudtak volna tovább maradni, szóval nem is értem minek utaztak több mint 24 órát, hogy itt legyenek 18-at...). Szóval maradtunk hárman, Ehsan (iráni), Himanshu (indiai) meg én. Végre lejutottunk a partra is, ahol a hatalmas hullámok miatt fürödni nem lehetett, csak kicsit belemenni. A víz egy 29!! fokos volt, és gyakorlatilag egész évben ilyen meleg. Facebookra fel is tettem egy videót. Nagyon vicces volt nézni, ahogy az indiaik felszabadultan ugrándoznak, játszanak, kiabálnak együtt. Olyan volt, mint egy nagy család, valahogy megható volt, főleg a tehenekkel a parton :) Az esti program hasonló volt az előző estihez, iszogatás, majd kis bulizás, aztán viszont megint lementünk a partra és bementünk kicsit a vízbe. Volt egy hely, ahol kb. 5 lépés után a térdemig ért a víz, aztán egy nagyobb hullám után a seggemig :) Szóval nagyon veszélyes volt 1-2 helyen, ha valakit egyszer elvisz az áramlat, utána nem nagyon tud kijönni.

Vasárnap aztán 9-kor kellett volna eljönni a hotelból, mivel kb. 6kor fekettünk le, ez igencsak nehézkes lett volna, így kértünk egy fél napot még, amit végig is aludtunk. Miután felkeltünk, kaja majd el is indultunk haza, ami ismét 16 órás utazás volt, de legalább kényelmesebb volt.